Çay işletmeleri Genel Müdürü Yusuf Zıya Alım yaş çay kampanyasına kurum olarak hazır olduklarını ve çayın durumuna göre fabrikaları açacaklarını belirtti.
Geçen yıl 20 Mayıs’ta kampanyayı açmayı düşündüklerini ancak 18 Mayısta kampanyayı açtıklarını ifade eden Çaykur Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim “Bu yıl kampanyayı 20 Mayıs gibi düşünüyoruz ancak çay daha erken olgunlaşırsa bu tarihi 2-3 gün erkene çekebiliriz.
Tüm tedbirlerimizi aldık, fabrikalarımız hazır ve bölgeyi gün gün takıp ederek çayın gelişini bekliyoruz, Havaların soğuk gitmesi ile birlikte henüz çay arzu edilen seviyeye gelmedi, Bayram sonrasında 17-20 Mayıs tarihleri arasında fabrikaların açılmasını bekliyoruz” dedi. 15 Mayıs itibariyle ellerinde 50 bin ton kuru çay stoku bulunduğunu belirten Çaykur Genel Müdürü Yusuf Ziya Âlim, “Önceki yıl depolarda 65 bin ton dolayında kuru çay vardı.
Bu sezon iyi kuru çay satışı yaptık, şu an depolarımızda 50 bin ton dolayında kuru çay var, yeni sezona hazırız, çay satışlarımız normal seviyede devam ediyor. Bir savaş halinde bulundurmamız gereken çay stoku 15-20 bin tondur. Bu nedenle biran önce elimizdeki çay stokunu eriteceğiz” dedi. Şu ana kadar bölge Müdürlüklerinin bulunduğu Trabzon, Erzurum, Giresun, Ankara ve İstanbul’da çay satış mağazası açtıklarını kaydeden Çaykur Genel Müdürü Yusuf Ziya Âlim, “Bu yıl içinde Diyarbakır’ da çay satış mağazası açacağız. Bu mağazamız daha geniş kapsamlı olacak, burada çocuklara da hitap edecek şekilde Yeşil Çaylı dondurma satışlarımızda olacak, bu bölgelere ağırlık vereceğiz,
Diyarbakır mağazamızın çalışmalarına pandemi sonrası normalleşme ile birlikte başlayacağız ve yeni yıla kadar bu mağazamızı açmayı hedefliyoruz. Yine o bölgelerde mağaza açılışlarımızı sürdürmek istiyoruz, amacımız bu bölgelerde kuru çay satışlarını artırmak” dedi.