ÇAYKUR MEVSİMLİK İŞÇİ ALIMINA İNTERNETTEN BAŞVURU NASIL YAPILIR?

ÇAYKUR MEVSİMLİK İŞÇİ ALIMINA İNTERNETTEN BAŞVURU NASIL YAPILIR?



Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğünün (ÇAYKUR) bünyesindeki fabrikalarda çalıştırılmak üzere iş başvuruları başlayan 1365 mevsimlik işçi alımına internetten nasıl başvuruda bulunacak? İşte cevabı:

ÇAYKUR, Rize’deki çay paketleme fabrikası ile Rize, Artvin, Trabzon ve Giresun’daki 49 çay fabrikasında istihdam edilmek üzere 1041 beden işçisi, 166 meslek lisesi ve dengi okul mezunu, 85 çay eksperi, 52 engelli geçici işçi, 21 eski hükümlü geçici işçi olmak üzere toplam 1365 mevsimlik işçi alacak. İş başvuruları İŞKUR İl Müdürlükleri ile Alo 170 hattı üzerinden ve İŞKUR'un internet sitesi http://esube.iskur.gov.tr adresi üzerinden alınmaya başlandı. Başvurular 3 Nisan Pazartesi günü saat: 23.59'da sona erecek.

ÇAYKUR geçici işçi alımlarında çay eksperi alımı dışındaki diğer alımlarda ikamet şartı bulunduğundan Rize, Artvin, Trabzon ve Giresun’da ikamet edenler kendi illerine başvuruda bulunabilecek. Çay eksperi alımına ise başvuru şartlarını taşıyanlar ülke genelinden başvuruda bulunabilecek. İkamet şartında Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sisteminde kayıtlı olan yerleşim yeri adresleri dikkate alınmaktadır. Adresini ilan yayımlandığı gün ve sonrasında ilanın açıldığı yere taşıyanlar başvuru yapamazlar.

Tüm illere ait noter kurası 14 Nisan 2023 Cuma günü Rize Gençlik ve Spor Salonu Konferans Salonunda saat 09:00’da çekilecek.

İşe başlayan mevsimlik işçilerin en az 5 yıl boyunca nakil talebinde bulunamayacakları, bulunsa dahi nakil talepleri dikkate alınmayacağından aynı yerde 5 yıl görev yapma zorunluluğu bulunuyor.

Rize’de başvuruda bulunmak isteyenler sabah erken saatlerde İŞKUR İl Müdürlüğü önünde sıraya girerken, internetten başvuruda bulunmak isteyen adayların yapması gerekenler şöyle:

İnternetten başvuru yapabilmek için eğer İŞKUR’a kaydınız yoksa İŞKUR’un internet sitesi https://esube.iskur.gov.tr/ adresi üzerinden “üye ol” seçeneğini tıklayarak ve gerekli bilgileri doldurarak kaydınızı yapmanız gerekmektedir. Akabinde özgeçmiş sayfanızda yer alan “öğrenim bilgileri” ile “meslek bilgileri” alanlarını doldurmanız ve “kişisel bilgiler” alanında yer alan “İş Arama Statüsü”ne tıklayarak iş arama statünüzü aktife almanız gerekmektedir. Ayrıca, varsa ilgili mesleğe ilişkin iş tecrübesi, sürücü belgesi, yabancı dil ve sınav bilgileri gibi diğer bilgiler de eklenebilir. 

İlana başvuru yapmak için sertifika isteniyorsa ek özellik kısmında yer alan nitelik sekmesine girilerek mesleki belge ve sertifikanızı ekleyebilirsiniz. Engelli, eski hükümlü, terörle mücadelede malul sayılmayacak şekilde yaralanan (TMY) statüsünde iseniz veya kamu ilanlarına öncelik hakkı ile başvuru yapmanıza neden olan bir durumunuz var ise gerekli bilgileri ve belgeleri özgeçmişinizde yer alan “Kişisel Durum” alanına eklemeniz gerekmektedir. 

Sisteme yüklemeniz sonrasında belgeniz gerekli şartları sağlıyor ise il müdürlüğü/hizmet merkezi yetkilileri tarafından onaylanacaktır. Onay işlemi yapıldıktan sonra kişisel durumunuza uygun kamu ilanlarına başvuru yapabilirsiniz. Onay işlemi yapılmadan engelli, eski hükümlü, TMY statüsündeki ilanlara veya ilanların öncelikli listelerine başvuru yapılamaz. Özgeçmiş sayfanızı doldurduktan ve iş arama statünüzü aktife aldıktan sonra iş arayan sayfanızda “İş İlanları” sekmesine tıklayarak ilgili ekranda bulunan “İşyeri Türü ” kutucuğunda “Kamu”yu, “İli” kutucuğunda Rize, Artvin, Trabzon, Giresun illerinden şartlarınız hangisine uygunsa o ili seçerek ara butonuna tıklayarak arama yapabilirsiniz. 

İlgili ilanın üstüne tıkladığınızda ise ilana ilişkin detaylı bilgilerin (genel hususlar, özel şartlar, meslek, öğrenim ve kişisel özellikler vb.) yer aldığı ilan detayına ulaşabilirsiniz. İlana ilişkin detayları inceledikten ve başvuru şartlarını karşıladığınızdan emin olduktan sonra aşağıda ekran görüntüsünde gösterilen ve verdiğiniz bilgilerin doğru olduğunu ifade eden taahhüt metnini işaretleyip başvur butonuna tıklayarak başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.



Daha yeni Daha eski