ÇAYKUR, 2022'nin ardından 2023'ü de karla kapatarak büyük bir başarıya imza attı. Üst üste iki yıl kar elde eden ÇAYKUR'un 2023 yılı karının yaklaşık 70 milyon TL olması bekleniyor.
ÇAYKUR, 2023 yılında 102 milyon litre DİDİ Soğuk Çay satışı gerçekleştirdi. Aynı yıl 135 bin 482 ton kuru çay satışı gerçekleştiren ÇAYKUR, üst üste ikinci kez kar elde etti.
Yaklaşık 70 milyon TL rekor kar açıklaması beklenen ÇAYKUR'un bu başarısında, Genel Müdür Yusuf Ziya Alim'in etkin yönetim anlayışı ve uyguladığı stratejiler büyük rol oynadı.
Alim, 2018 yılında vekaleten devraldığı ÇAYKUR'u her yıl daha da iyiye götürdü. 2018 yılında 657 milyon TL zarar eden kurum, Alim'in yönetiminde her yıl zararını azaltırken 2021 yılında ise 197 milyon TL faaliyet karı elde etti ve 2022 yılında da karını sürdürerek 60 milyon 272 bin TL'ye ulaştı.
ÇAYKUR Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Ziya Alim'in tasarruf tedbirleri, yeni pazarlama stratejileri, AR-GE çalışmaları ve kurumsallaşma adımları ÇAYKUR'un mali ve operasyonel anlamda iyileşmesini sağladı. Bu sayede ÇAYKUR, yıllar sonra zarar eden bir kurumdan kar elde eden bir kuruma dönüştü.
2023 yılında da bu başarısını sürdüren ÇAYKUR, DİDİ Soğuk Çaydan 102 milyon litre satışı gerçekleştirdi. Kuru çay satışlarında da 135 bin 482 tona ulaşarak önemli bir gelir elde etti.
ÇAYKUR'un 2023 yılı karının 70 milyon TL civarında olması bekleniyor. Bu, ÇAYKUR'un tarihi açıdan en yüksek karlarından biri olacak.